Hoe events zich in de komende periode gaan ontwikkelen blijft voor iedereen een groot vraagteken. Het is zeer goed denkbaar, dat organisaties op een andere manier hun events gaan en blijven organiseren.
Dat zou zomaar kunnen leiden tot een combinatie van online en live events of meerdere live events maar dan met een kleiner aantal deelnemers. Het biedt kansen om een bredere doelgroep te bedienen, want de live events kunnen ook heel goed regionaal georganiseerd worden. En eigenlijk borduren we dan voort op een trend die zich al had ingezet om meer kleinschalige events te organiseren. Je bereikt op deze manier ook de groep mensen die niet een lange reistijd over heeft voor deelname aan je event of zich oncomfortabel voelt in grote groepen. Je kunt de kennisdeling bijvoorbeeld laten plaatsvinden via webinars en de interactie tijdens regionaal georganiseerde events.
Persoonlijk contact blijft belangrijk. Een slimme mix van online, social en live communicatie geeft je veel mogelijkheden om in contact te blijven met je medewerkers of relaties. Neem de verschillende varianten events in je marketing-/communicatie kalender op. Hier zijn echt efficiënte en verrassende concepten voor te bedenken. Dit is prima mogelijk met een klein budget, want uiteindelijk wil je toch ook graag weer ervaringen delen, menselijke interactie, sales of netwerken.
Naar je deelnemer toe in plaats van andersom. Events on tour!